Kun Topliftin Janne Ikäheimoselta kysytään, onko olemassa yksittäisiä seikkoja, joilla voidaan vaikuttaa kuljetusyrityksen kilpailukykyyn ja ajosuoritteiden kannattavuuteen nimenomaan kaluston näkökulmasta, toimitusjohtaja suhtautuu kysymykseen maltillisesti.
Blogi
Topliftillä on aika ajoin myytävänä vaihtokalustoa – nyt tarjolla olisi 2 kpl seinänousevia vaunuja ja avonainen kippaava vaunu.
Tutustu vaunuihin ja ota pikaisesti yhteyttä, mikäli kiinnostuit.
Loppusyksyn märkä ja liukas keli asettaa haasteita kaikille tielläliikkujille ja joka vuosi talvi yllättää tullessaan autoilijat.
Uuden tieliikennelain myötä 1.6.2020 voimaan astui myös HCT-määräys, jolla on määritetty aiempaa pidempien ja uudentyyppisten ajoneuvoyhdistelmien tarkemmat tekniset vaatimukset. Mutta mitä ovat HCT-yhdistelmät ja millaiseen käyttöön HCT-kalustoa hankitaan?
Perävaunujen osalta käytettävyys tarkoittaa ennen kaikkea helppokäyttöisyyttä, tarkoituksenmukaisuutta ja tehokkuutta tiettyyn ajotarpeeseen valmistetuissa vaunuissa. Kuinka Topliftillä perävaunujen suunnittelussa ja valmistuksessa varmistetaan paras mahdollinen käytettävyys?
Koronakevät on nyt takana ja tieliikenteessä pyörät on pidetty pyörimässä pandemian aikanakin. Poikkeusoloista huolimatta perävaunujen valmistus on Topliftillä sujunut suhteellisen normaaliin malliin.
Topliftille tulee aika ajoin myytäväksi vaihtokalustoa – nyt tarjolla olisi kaksi ketjupurkuvaunua ja yksi nostokapelli! Tutustu vaunuihin ja ota pikaisesti yhteyttä, mikäli kiinnostuit.
Tasonostolaite on yksinkertainen ja kevyt vaihtolavalaite, joka mahdollistaa erilaisten kuormatilojen käytön samalla autolla. Lavat ovat pääsääntöisesti standardin mukaisia ja käyvät siten ristiin eri autojen kanssa.
Millaisia kustannuksia raskaan kaluston päällirakenteeseen tai perävaunuhankintaan liittyy ja voidaanko niihin vaikuttaa jotenkin?
L. H. Timonen Oy on lahtelainen teollisuuden tuotantolaitoksille kuljetuspalveluita tarjoava kuljetusliike, joka hankkii ajokalustonsa Topliftiltä.
Topliftin valmistamat seinänousevat vaunut varustellaan lähes poikkeuksetta yrityksen itse kehittämällä seinänostokoneikolla.
Toplift valmistaa päällirakenteet ja perävaunut käyttämällä tunnettuja varaosia, joilla on hyvä saatavuus ja jotka voidaan vaihtaa helposti.
Transport Kosonen on yhden miehen kuljetusyritys, jonka vaativiin tarpeisiin räätälöidyt kalustohankinnat on tehty Topliftiltä.
Kuormausnosturin hankinta on järkevä työn tekemistä tehostava investointi. Kuormausnosturi on omiaan vaikkapa soran, hiekan, rakennusmateriaalien ja -tarvikkeiden käsittelyyn.
Topliftin korjaamolle tulevissa ajoneuvoissa ja perävaunuissa ilmenee toistuvasti tietyn tyyppisiä ongelmia. Mitkä ovat perävaunujen yleisimmät viat?
Erityisesti hakevaunujen valmistuksessa korostuvat tilavuuden ja omamassan optimoinnin merkitys. Ajoneuvon omamassa on hyvin monen tekijän summa.
Pressukapellin lavarakenteessa seinät tai katto on verhoiltu pressulla. Pressukapellityyppejä on useita, kuten nousevia, kääntyviä ja liukuvia.
Tutustu Janne Ikäheimosen ajatuksiin Topliftillä työskentelemisestä.
Muistatko sinä tarkistaa perävaunusi huoltokohteet säännöllisesti? Tutustu blogiin, kuinka pidät pyörät pyörimässä ja kuljetusten tehokkuuden hyvänä.
Valtioneuvoston asetus uusista ajoneuvoyhdistelmien mitoista tuli voimaan 21.1.2019 ja ajoneuvoyhdistelmien suurin sallittu pituus kasvoi.
Metsäteollisuus-, rakennusteollisuus- ja bioenergia-alaa palveleva Kuljetusliike K. Ingman hankkii ajokalustoaan Topliftiltä.
Joutsenosta lähtöisin oleva 32-vuotias Joel Vättö edustaa Topliftin tuotannon tuoreimpia hitsareita. Topliftin ovet avautuivat Joelille jo levyseppähitsaajaopintojen työharjoitteluvaiheessa.
Perävaunujen keskeisiin toimintoihin, kuten lastin purkamiseen ja seinän nostamiseen vaaditaan riittävästi vääntöä – Topliftin ratkaisuissa koneikot ovat keskeisessä roolissa.
Topliftin ketjupurkavat ja seinänousevat vaunut tehdään kestämään kovaa käyttöä ja niiden komponentit valitaan kuljetusolosuhteiden perusteella.
Pressukapelliperävaunuja käytetään kappaletavaran, kuten lannotteiden ja rakennustarvikkeiden kuljetukseen, jossa tavaraa käsitellään kolleina.
Tutustu myynti- ja markkinointimies Jarkko Lempiäisen ajatuksiin työstään Toplift Finland Oy:n palveluksessa.
Liikenne- ja viestintäministeriöllä oli vuonna 2018 meneillään hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi.
Topliftin palveluketju uustuotannon, korjaamotoiminnan ja huollon osalta pyrkii takaamaan, että asiakas saisi käyttöönsä aina parhaan kokonaisuuden.
Kaluston arvon kehityskaarta kannattaa miettiä hankintavaiheessa, koska parhaiten arvo säilyy tarkoituksenmukaisesti varustellussa kuljetuskalustossa.
Esa "Lamppu" Lambert on ollut vuodesta 1994 saakka Topliftin porukassa tekemässä sähkö- ja laiteasennusta asiakkaan toiveitten mukaan.
Hydrauliikka-asentaja Aki Vaaljoki on yksi niistä reilusta 20 kaverista, joita on kiittäminen Topliftin laadukkaasta tuotannosta huoltopalveluista.
Monet kuljetusliike Trans-Jääskeläinen Oy:n hankkimista tuotteista on räätälöity Topliftillä vastaamaan yrityksen erityistarpeita.
Viimeisten 15 vuoden aikana Kuljetus Szepaniak Oy on hankkinut kappaletavara- ja massatavara-autojen perävaunut ja päällirakenteet Topliftiltä.