Kuuntelemme asiakkaitamme ja kehitämme toimintaamme

Jatkuva toiminnan kehittäminen ja parantaminen ovat keskeinen osa Topliftin arkea. Viimeisimmät tärkeät ja konkreettiset kehitysaskeleet otettiin maaliskuussa, kun otimme käyttöön ISO 9001:2015 toimintajärjestelmän ja saimme Finlog Audit Oy:n myöntämän sertifikaatin. Tämän lisäksi toteutimme maaliskuussa asiakastyytyväisyysmittauksen.

Toplift otti käyttöön ISO-sertifioidun toimintajärjestelmän

Otimme alkuvuodesta käyttöön toimintajärjestelmän, joka täyttää ISO 9001:2015 laadunhallintajärjestelmästandardin.

Sertifioitu toimintajärjestelmämme kattaa raskaan kaluston perävaunujen ja päällirakenteiden valmistuksen, huolto- ja korjauspalvelut sekä varaosamyynnin.

”Haluamme kehittää ja tehostaa omaa toimintaamme systemaattisesti ja tarjota asiakkaalle korkealaatuisia tuotteita. Laatujärjestelmän käyttöönotto luo hyvän pohjan tulevalle kehittämiselle sekä liiketoiminnalle. Laadunhallintajärjestelmä tarjoaa lisäksi hyvät puitteet asiakkaiden kehitysajatusten eteenpäin viemiseen ja toivomme sen lisäävän myös henkilöstön vaikutusmahdollisuuksia ja työtyytyväisyyttä. Tällä kaikella on suuri vaikutus loppuasiakkaan saamaan tuotteeseen ja palveluun”, Topliftin Janne Ikäheimonen kertoo käyttöönotetusta järjestelmästä.

Järjestelmän auditoinnin myötä saimme PKY-LAATU-sertifikaatin, joka toimii näyttönä laadusta ja halustamme kehittää yrityksen toimintaa.

Asiakastyytyväisyysmittauksen tuloksia

Annoimme alkuvuodesta asiakkaillemme mahdollisuuden antaa palautetta ja arvioida toimintamme eri osa-alueita arvosana-asteikolla 1-5. Saimme kiitettävän määrän vastauksia ja paljon arvokasta tietoa asiakaskokemuksesta.

Parhaat arvosanat saimme henkilöstön ammattitaidosta ja asiantuntemuksesta (4,41), ystävällisyydestä ja palvelualttiudesta (4,33) sekä henkilökuntamme tavoitettavuudesta (4,36). Nämä Topliftin henkilöstöön liittyvät arviot yhdistettynä asiakaspalvelun saamaan 4,29 pisteen keskiarvoon antavat selvää osviittaa siitä, että asiakaspalvelupuolella meillä tehdään hyvää työtä.

Topliftin luotettavuus arvioitiin hyväksi keskiarvolla 4,26. Myös palvelumme tekninen laatu sekä toimittamamme kaluston elinkaarikustannukset saivat arvostelussa keskimäärin yli 4 pistettä.

Esille nousti myös kehitettäviä asioita, kuten reklamaatioiden hoito (3,86) ja varaosien saatavuus (3,79). Näissä asioissa meillä näyttäisi olevan paljon kehitettävää ja muun muassa näihin kehityskohtiin tulemme puuttumaan lähiaikoina.
 

Saimme kokonaisarvosanaksi asiakkailtamme 4,11. Saamamme palaute luo vahvaa uskoa omaan tekemiseen, mutta osoittaa myös selkeitä osa-alueita, joissa meidän tulee jatkossa parantaa.

Kehitysehdotuksia ja kiitoksia

Kyselyssä asiakkailla oli arvosanojen lisäksi mahdollisuus antaa myös sanallista palautta. Saimme muun muassa kiitosta hyvästä palvelusta sekä ehdotuksia, kuinka voisimme kuunnella asiakkaitamme paremmin.

Palautteesta kävi ilmi, että kuljettajien näkökulmaa kaivataan enemmän mukaan suunnitteluun osana toteutusta, jotta toteutuksissa pystyttäisiin huomioimaan kaluston päivittäisessä käytössä esiin tulevat pienet seikat. Tällä voitaisiin paremmin varmistaa, että tuotteet vastaisivat täysin kuljettajan tarpeita.

Erityisesti mieltä lämmitti hyvä palaute asiakkaalta, joka on käyttänyt palveluitamme jo ”JPK:n ajoilta vuodesta 1971 saakka” ja näiden vuosien aikana ”hyvin on toimeen tultu”.

JPK:n ajoilla palautteen antaja viittasi Toplift Oy:tä edeltävän Joka Oy:n tuotantoon sekä huolto- ja korjaustoimintaan.

On hienoa tietää, että meillä on asiakkaita, jotka ovat luottaneet meihin jo 50 vuoden ajan!

Meille asiakaspalaute on ensiarvoisen tärkeää, jotta voimme kehittää toimintaa, tuotteita ja palvelua paremmaksi. Palautetta saa antaa mistä aiheesta tahansa ja milloin tahansa nettisivujemme lomakkeella tai sähköpostilla osoitteeseen janne.ikaheimonen@toplift.fi

Jaa artikkeli